پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
25 اسفند 1399 - 14:50

حشد الشعبی عراق حمله انتحاری در استان الانبار را ناکام گذاشت

نیروهای حشدالشعبی عراق موفق به شناسایی و دفع یک حمله تروریستی انتحاری شدند.
کد خبر : 8652

پایگاه رهنما:

الحشد الشعبی روز یکشنبه یک حمله انتحاری در شهر القائم در غرب استان الانبار را ناکام گذاشته است.

 قاسم مصلح فرمانده عملیات الحشد الشعبی در الانبار در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از رسیدن اطلاعات محرمانه از آماده شدن تروریست‌ها برای انجام یک عملیات تروریستی در شهر القائم علیه نیروهای امنیتی و شهروندان این منطقه نیروهای الحشد الشعبی موفق شدند کمربند انفجاری تازه تهیه شده برای انجام این عملیات را به همراه مقادیر دیگر مواد منفجره کشف و ضبط کنند.

این فرمانده الحشد الشعبی تاکید کرد: رزمندگان الحشد الشعبی با هوشیاری و احتیاط اطلاعات محرمانه مربوط به برنامه ریزی تروریست‌ها برای انجام حمله تروریستی را پیگیری کردند که به ضبط کمربند انفجاری و دفع خطر از سر هموطنانمان شد.

پیشتر، «احمد المحلاوی» فرماندار شهرستان «القائم» در استان الانبار عراق از وجود مجموعه‌های کوچک تشکیل شده از بقایای داعش  در مناطق صحرایی و تلاش آنها برای ناامن کردن مناطق غربی کشور خبر داده بود.

به گفته المحلاوی، گروه‌های کوچک تشکیل شده از بقایای داعش که شامل دو تا سه تروریست هستند، همچنان در مناطق صحرایی این استان حضور دارند و هر از گاهی نیروهای امنیتی را به منظور ناامن کردن و ایجاد بی‌ثباتی در مناطق غربی هدف قرار می‌دهند.

به گزارش الوقت، طی دو هفته اخیر موجی جدید از عملیات حشد العشبی و ارتش عراق علیه بقایای داعش در استان‌ها مختلف عراق آغاز شده است. استان‌های دیالی، بغداد، صلاح‌الدین، نینوا و الانبار از جمله کانون‌های جدید مبارزات حشد الشعبی علیه تروریسم در این کشور است. برای نمونه حشدالشعبی طی بیانیه‌ای از برنامه خود برای تامین امنیت ۲۰۰ کیلومتر مسیر جاده‌ای استان «دیالی» خبر داد.

 همچنین گزارش‌ها از دستگیر شدن ۵ تروریست داعشی در استان‌های «بغداد»، پایتخت عراق و «صلاح الدین»، حکایت دارند. در سطحی دیگر، گزارش‌های امنیتی حاکی از ان است که چندین طرح عملیات خرابکارانه اعضای داعش شناسایی و تیم‌های انجام ترور دستگیر شده‌اند.

 در همین زمینه، نیروهای حشدالشعبی روز یکشنبه (۳ اسفند) نیز با انتشار بیانیه‌هایی در مورد عملیات اخیر علیه بقایای تروریست های داعش گزارشی ارائه کردند. در یکی از این بیانیه‌ها، حشدالشعبی اعلام کرد که یکی از عناصر گروه تروریستی داعش را در «تلعفر» در استان نینوا دستگیر کرده است. این بیانیه میگوید «تیپ ۵۳ حشدالشعبی پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر حضور یک تروریست داعشی تحت تعقیب در تلعفر، وی را دستگیر کرد.»

همچنین، حشدالشعبی میگوید رشته عملیات اخیر علیه داعش در استان «دیاله» سبب دستیابی به اطلاعات زیادی در مورد مقر و مواضع بقایای گروه تروریستی داعش شده است. براساس این بیانیه، اطلاعات مذکور سبب انهدام مواضع خطرناک داعش و کشف هویت اعضای این گروه تروریستی شد. در مجموع، عملیات حشدالشعبی در ماه‌های گذشته در استان دیالی سبب هلاکت بسیاری از سران و عناصر داعش شده است.

منبع: الوقت

ارسال نظرات